23 sep. 2009

Smiter undan en stund...

Dumma dumma skola. Jag sitter och blänger på skärmen, läser i den där förbannade boken och plinkar på tengenterna, timma ut och timma in utan att fatta NÅNTING.
Ente nöt'. Visst jag skriver, men jag förstår inte vad jag skriver. Snart får den f*n ta och bli en pause med lite käk. Jag skall göra fiskburgare med grillade morötter. Gud vad du blev anundsjuk nu. Nä, skämt åsido, det är jättegott. Mycket bättre än den där dumma geografin i alla fall. Robin sitter forfarande och kämpar med två laptop'isar som står på soffbordet. Han är lika förbannade på dom som jag är på passadvindarna. Istället drömmer jag mig bort. Har plötsligt börjat sakna sommaren lite. Vad fals? Joho. Det är sant. Vill att riktig höst skall komma men varma sommarnätter vid vallgreven, en flarra vin och ligga i tjejkompis knä och få håret flätat är inga dumma grejer det heller. Det är där emot geografi.

Pratade med en vän som gav mig dagens visdoms ord: "Hur kommer det sig att man kan stämma McDonalds för att man blir fet och Marlboro för att man får cancer men inte Carlsberg för allt fult man har knullat?"
Så sant, så sant....

Luutra

Inga kommentarer: