22 sep. 2009

Idag ger vi gärnet flickor & pojkar!

Tisdagmorgon. (eller?) Gick upp i tid. Plockat lite här hemma, iförd höstig kofta, leggins och spets. Ute viner vinden, löv far i luften och tunga regnmoln blåser förbi. Jag dricker kaffe och njuter av mitt liv.
Dagen skall spenderas i sängen, med lappisen i knät och omringad av pluggpapper. tre uppgifter skall göras, som straff för mina omåttliga slapperier igår. Världsproblemet vattenbrist skall analyseras sönder. Ikväll kommer syrran på middag, det blir Wallenbergare med pressgurka och lingon. Hemgjort mos.
Var inne på Gina Tricot här om dagen. Köpte en söt hösttröja med puffärmar och en vippig kjol, att kombinera till allt. Spetshandskar från Lindex och plånbok från Monki. Fynd, alltihop! (ursäkta den dåliga bildkvaliten, jag blir alltid lite skakig när jag dricker för mycket kaffe på morgonen...)



Robin är iväg och håller på med Nils bil som han lovat att sälja. Ringde helt hysterisk och fick inte upp tanklocket. Vågade inte stänga av bilden då batteriet var kasst. Hoppsan, där rök en del från bilhuven. Bilhuven? Sa du inte bilhuven?? Nej, hur ofta tankar man en bil genom bilhuven?! Jag tror han kommer vara ganska förbannad när han kommer hem. Om han nu kommer hem. Nu skall jag ta mig i kragen, krypa ner i sängen och sätta igång. Luutra

Inga kommentarer: