11 sep. 2009

CLL

Nu går det undan på järnvägen. Måste själv påstå att jag är himla stolt över mig själv. Öppnade geografi-kursen igår och fick totalpanik. Bläddrade igenom inlämningsuppgifterna och började gråta.Endogena krafter? 28 grader latitude och 50 grader longitud? Hotbilder för hållbar utveckling? BESÖK PÅ MILJÖKONTORET?!
Jag var farligt nära att ringa Miroi, gråta högt och ändra kursen, men nu sitter man här och har bara ett par frågor kvar på inlämningsuppgiften. Stolt som en tupp :)
Bra blev det också, tippar i alla fall på ett VG! Jag är bra!

Annars allt lugnt. Försöker ta mig samman och börja blogga igen, men varje gång jag loggar in tar det emot. Och jag vet varför.

För Robin går det väl sådär, han söker och söker men hittills har ingen nappat. men vi klarar oss, det gör vi alltid. Och förr eller senare MÅSTE något dyka upp.
Just nu ligger han på soffan efter sin långfrukost och tar igen sig, så det verkar inte gå någon större nöd på min älskling. Men han är duktig och gör småjobb så fort det dyker upp, mycket tacksamt för kassan. Självklart har vi så det går runt, men det är alltid trevligt att kunna göra något extra eller stoppa in några kulor på sparkontot. Jag älskar mitt sparkonto för tillfället och vårdar det ömt.


Dagen då? Jodå. Jag skall plugga vidare här, just nu känns den biten toppen. Sedan har jag satt Robin på att storstäda huset, och kan jag inte lyckas se tillräckligt upptagen ut så antar jag väl att jag kommer få hjälpa honom. Pax för övervåningen :)

Sedan skall jag handla frön att fröa min fröade fisk med, stryka lite, lämna lite kläder i återvinningen, hämta min moppe som står hos Carro och hoppas på att syrran kommer hit och hjälper mig med den sista frågan i uppgiften ikväll. Den om kartor. Morr...

xxx - luutra

Inga kommentarer: