12 sep. 2009

Så var det det där med livet & pinnen.

Har varit gräsänka i natt. Jag är numera (efter Robin's eskapader på Ringhals), GRYM på att vara gräsänka. Sover som ett barn och trivs som fisken i vattnet.
Robin har varit på vift med killkompisar och sov i Mölndal, så som jag förstod det. Själv ägnade jag gårdagen med ännu mera plugg varvat med lite städ. Med min systers ovärderliga hjälp kunde jag på kvällskvisten skicka in min först inlämning i geografi A. Kanske blir det ett VG, jag har sämre koll på detta än religionen. Har lite svårare att avgöra vad som är bra och vad som är dåligt, och dessutom tar det ett par inlämningar innan man förstår vad läraren vill ha. Allt är relativt :)

Igår passade jag på att bjuda syrran på nyttig mat (min melodi nuför tiden), det blev fiskfilér vända i diverse olika frön, pumpa, solros och sesam, matvete med rostade morötter och limeyoghurt till. Underbart gott om du frågar mig (du får väl fråga Sophia också..), definitivt något jag kommer göra om. Men ikväll blir det jordärtskockssoppa med grillade rödbetor och chevré i ugn. Mums!

Gör som sagt mina sista två dagar på jobbet nu, på mitt schema iaf. På måndag gör jag debut som heltidsstudent, vilket känns underbart. Som jag längtat! Då sätter jag igång med geografin på 100 %, och sedan följer Människan socialt & kulturellt, Historia B och Projektarbete. Måste verkligen fundera ut mitt ämne nu, känns som det brinner lite i knutarna.

Nej, dags att återgå till arbetsuppgifterna. Bloggar mer ikväll.
xxx - luutra

Inga kommentarer: