29 sep. 2009

Höstsol

Tisdagförmiddag. Klockan är 11.15, och jag har redan hunnit vara på "frukostpicknick" med Robin och diskat. Kokade lite ägg imorse, gjorde ett par smörgåsar med ost och rostbiff, hällde lite jucie i en flaska och åkte ner till Lahall med rykande hett kaffe inköpt på vägen. Legat i Robins knä, lyssnat på vågorna och njutit av höstsolen.

Dagen skall spenerar framför datorn och i sängen med den andra datorn. 3 uppgifter skall avklaras men jag har verkligen hela dagen på mig. hemma är det tyst och stilla, Robin har åkt till farmor för att hjälpa henne i trädgården och ingen av katterna är inne. Väldigt stilla, med andra ord....

Igår var jag hemma hos Sohpia, drack lite vin, åt god pasta och planerade lite. Bokade. Skönt! Tog bussen in men Robin hämtade mig på kvällen så jag slapp ta bussen hem också. Fram stan är det väl inga bär, men från hisingen är inte så döroligt när det är mörkt. Köpte en liten påse chilicheese på vägen hem. Jag älskar chilicheese :)

Idag blir det heta fiskburritos med guacamole till middag. Skall bli riktigt gott, receptet lät väldigt spännande. Men som sagt, först och främst skola. (eller ja, först och främst 7th heaven...)

xxx - luutra

Inga kommentarer: