27 sep. 2009

Forever whatever.

Jaha. Nu har jag fått lite mer kött på benen ang att handla på forever21.com, och det hela ser ju lovande ut. Åker man på tull ser det ändå inte ut att vara för mer än någon hundring för min del. Det är det frakten skulle ligga på också, tror jag.
Pastar' in lite info om någon skulle vara intresserad:

Pris: Många plagg och skor är helt sjukt billiga, du kan få roliga och koola skor för knappt hundra spänn.
Frakt: Ökar med antalet varor du beställer, den är helt okej men jag tycker man ska gå ihop med flera kompisar och köpa saker för att det ska löna sig. 44dollar ( ca: 260 kr) kostade vår frakt, men då hade vi beställt saker som fick skickas i en mindre flyttkartong också.
Leveranstid: Var ute i god tid. 7-12 dagar tror jag det står på hemsidan, för mig tog det exakt tolv dagar.
Tull: Tullen lägger på moms på de paket som kommer från ett land utanför EU. Det tänkte inte vi på. Därför åkte vi fyra vänner på ytterligare en avgift på 380kr som jag fick betala när jag hämtade ut paketet på posten. Tydligen gör tullen ett stickprov per dag och vi råkade ut för ett sådan. Att betala ytterligare tull på grejerna är rätt ovanligt. (Tull baseras på värdet och frakten på det du köpt)
Summan av kardemumman: Jag skulle fortfarande handla där igen - trots alla avgifter blev plaggen och skorna vi köpte fortfarande värda sitt pris.
Kvalité: Jag köpte ett par skor som såg exakt ut som de gjorda på bildern, var bekväma trots 8 centimters klack och passade perfekt – jag är hur nöjd som helst. Färgerna överensstämde också exakt med väskan och överdelarna som mina andra kompisar köpte. Jag tror kvalitén på plaggen är av typisk butikskedje-art.

Här är några plagg jag kikat extra på. Hjärtat klappar nog allra mest för... Allt! Det är bara att klicka upp och njuta!




/Cherrylane's L.

Inga kommentarer: