12 apr. 2011

Blå tisdag.

Jag skall lämna ett litet avtryck här innan jag går tillbaks till köksbordet och sätter mig, idag är det datorförbud som gäller för min del då jag har hur mycket som helst att göra. Suck. Men jag har redan kommit i gång så förhoppningsvis så blir jag färdig med det jag skall bli färdig med idag, det vill säga den där förbenade hemtentan plus lite struktureringar för morgondagen och intervjun.

Robin har åkt till jobbet och jag har hunnit ta en kopp té. Just nu läser jag om deltagarobservationer och sociala grupperingar på internet, ganska intressant faktiskt. Bara jag blir av med det i rimlig tid, dvs. Haha... Så var det med det.

Idag faller regnet tungt utanför. Nu när tvättstugan och köket äntligen är färdiga så är det dags att börja fundera på nästa projekt, alltså uteplatsen. Möblerna måste slipas och målas i år, och till det skall vi köpa nya dynor och blommor då såklart. Jag letar dynor på internet, gärna mörkblåa, men hittar inga. Jag har förstått att IKEA har börjat sälja trädgårdsprylar, vi får kanske kika där. Jag vill ha vanliga enkla mörkblå utan rygg, skall det vara så svårt? Tydligen.

Dags att återgå. Hoppas ni får en bra dag i regnet - själv unnar jag mig en stor silltallrik ikväll när hemtentan är inlämnad. Då kan jag vara lycklig igen, oavsett om det regnar eller ej!

Inga kommentarer: