23 apr. 2011

Klad posk!

Påskaftonsmorgon och klockan är halv 10. Jag tog mig en rejäl sovmorgon och har nu lite dåligt samvete, men står redan och frustar i startboxen. Jag måste transkribera en observation och dessutom tänkte jag börja fila på syftet för B-uppsatsten som skall vara inlämnat nästa tisdag. Eller ja, nu på tisdag.

Igår kväll var jag ute och cyklade. Det var en underbar kväll, och det märks att det var fler än jag som tyckte det. Ett grillos hade lagt sig som en tät dimma över hela Kullavik. Jag saknar vår uteplats, men direkt när lönen kommer så blir det till att sätta igång. Nu jäklar skall det planteras, målad och shoppas nya dynor. Jag har hittat snorbilliga, precis sådana mörkblå som jag vill ha, på Biltema. 59 spänn styck. Taget!

Jag är lite avundsjuk på er som får fira påsk i vårvärmen nu idag. jag hade också velat vara med. Jag skall ju cykla iväg till jobbet nu om 2 timmar, och återkommer inte förren klockan 21:30 ikväll. Morgondagen (eller i alla fall förmiddagen) spenderas på exakt samma plats. Tur att jag har en dejt med Amanada imorgon eftermiddag, jag får ta med mig en burk inlagd sill och en sjuttis och hetsa på vår fikaträff, iförd huckle och sminkade röda kinder. "Fira påsk nu Amanda, fira nu för fan! Skall du inte ha mer sill? Jag har en buk matje också!"

I alla fall, till er alla... (från oss alla..) en riktigt glad påsk!


Inga kommentarer: