27 apr. 2011

Böcker för fina fisken!

Ibland behöver man pausa plugget och fylla på energiförrådet. Idag slungades jag tillbaks till min bandom och åt varm nyponsoppa (Ekströms såklart!) och vanlijglass till. Hur gott som helst, på ett sådant där barnsligt vis!

Till min nyponsoppa krävdes det självklart lektyr, precis som det sig bör när man äter så skall man självklart också LÄSA om mat. För min del blev det den nya kokboken från Allt om Mat, som jag fick hem med posten här om veckan. Eftersom jag prenumererar så får jag ibland erbjudanden, och sist så blev det där här boken för ynka 120 - eller liknande. Ser ni den och är på jakt efter en fiskbok så slå till, den här var verkligen superbra. Recepten kändes fräscha och moderna samtidigt som det var mycket gamla favoriter som togs upp. Det var huvudsakligen lite lättare middagsrecept men här och var var det rätter som på grund av sin svårighetsgrad och ingredienslista kanske snarare lämpade sig för fest (eller bara mysiga fredagskvällar med maken och en flaska rött!). Oavsett, en bra bok med en bra mix på recepten. Ett bra köp alltså!


Inga kommentarer: