13 apr. 2011

With love from Marstrand

Klockan är 05.45 och jag är klarvaken. Vi la oss redan vid tio igår efter en lång och jobbig dag, så nu ligger jag i min säng, utvilad och pigg som en lärka, och tittar ut genom de små fönsterna och beundrar hav och soluppgång.

Marstrand är annorlunda på vintern, spöklikt öde för oss som är vana vid att se ön i sommarskrud (och ur ett svagt alkoholrus). Men det är fortfarande lika vackert såklart, vackert på ett annat sätt.
Igår när vi kom hit så checkade vi in på varmbadhuset och hade en liten snabb genomgång, innan jag var tvungen att pysa iväg på min intervju. Intervjun gick super och höll på i lite över två timmar. Det kommer bli mycket att transkribera!
Efter intervjun så gick jag tillbaka till hotellet och hade ett kortare "uppslagsmöte" ang vår b-uppsats, spännande! Det kommer säkert falla ut väl! På kvällen tog vi färjan över till Koön där jag, kursare och lärare tog en öl och pizza. Mycket bra avslutning på kvällen!

Nu måste jag reka lite för den här dagen, jag hör av mig senare, förhoppningsvis med lite bildbevis.

Inga kommentarer: