27 apr. 2011

They'll never sleep.

Gud vad tiden rinner iväg. Snart är april slut och då börjar jag skriva b-uppsats. Innan man vet ordet av så skall den vara inlämnade och då är min b-kurs i etnologi slut. Jag vet fortfarande inte hur jag skall göra i höst och det har jag lite smått ångest över. Jag måste nog snart boka tid hos studievägledaren. Suck! Tur att jag har lite tid på mig att bestämma mig.

När b-kursen är över så blir det till att gå tillbaks till jobbet för min del i dryga 2 månader. Blandade känslor, minst sagt. Helst hade jag velat göra något annan, det skall jag inte hymla med. Vi får se hur jag gör med det där jobbet i framtiden.

Det är onsdagmorgon nu i alla fall, och inte torsdag som jag trodde när jag vaknade. tur. Jag fick en ordentlig panik. Nu kan jag ta det lite lugnare och lägga upp resten av arbetet inför seminariet på måndag. Jag känner mig ganska lugn, även om jag grämer mig lite över svåra metod-frågor. Men snart är jag i alla fall klar med det här och kan börja med b-uppsatsen, som känns betydligt mer lockande.

Nu skall jag dricka kaffe och äta en leverpastej-macka innan jag sätter igång med resten av dagen. Först på listsan står "rensa avlopp". Yey.

Inga kommentarer: