18 apr. 2011

Dumma fåglar.

Tja. (Tja som tjaaaa, inte som i tjá-hej) Vad finns det att säga...?

* Klockan är snart 9 och jag skall sätta igång med dagens göromål, efter att ha blivit serverad frukost på sängen. Gillart'.
* Solen skiner med på nyheterna var de självklart tvugna att meddela att det kommer bli regn senare idag.
* Transkriberingen igår gick ganska bra - men Gud vad tråkigt det är.
* Påskvecka och jag gill ha stort avancerat påskbord. Det får jag inte.
* Istället får jag jobba 12-21:00 på påskafton. Men det blir pengar, vi försöker tänka så.
* Katten är fortfarande sur på mig sedan incidenten igår. Jag är fortfarande irriterad på henne med. Att Busan (grannkatten) sov i vår säng i natt, och att Dixie kom in klockan 5 på morgonen och fick syn på det hela, gjorde inte saken bättre. Dixie vände i dörren.
* Och historian med transkriberingen fortsätter...

Inga kommentarer: