14 apr. 2011

Dust.

Klockan är tre minuter över tolv på natten och jag har kommit i säng. Tänderna är borstade och sminket är avtvättat. Ute i korridoren hörs det fortfarande röster och från andra sidan väggen hörs det mummel. Väggarna i vår sekelskiftesvilla är uppenbarligen tunna. Igår när vi somnade så somnade vi till klucket av vågorna utanför, men i natt är det vindstilla och dimman ligger som en tät mjölk över ön.

Kvällen har spenderats nere i baren på Drotts tillsammans med lundastudenterna. Ett ord, right? Right. Det är fem väldigt trevliga tjejor från Lund, och jag blir allt mer sugen på att läsa en termin där nere. Vågar man?

Imorgon åker vi hem. Först äter vi självklart lite hotellfrukost, bastar och jäser en stund i poolen. Efter det kör jag på pedagogen några timmar, innan det ät dags att möta upp R hos frissan. Jag saknar dig! Två nätter utan min make är alldeles för lång tid. Imorgon dricker vi vin, lyssnar på bra musik och lagar en kärleksfull risotto på portobello och karljohansvamp. Mumma för själ och hjärta! Natti på er, vänner!

Inga kommentarer: