12 apr. 2011

På väg.

Woho! Nu är det onsdagmorgon och jag sitter med resväskan packad och pliknar på tangenterna. R gjorde en mysig frukost till oss med ägg, tända ljus och starkt kaffe nu innan han åkte. Vi skall vara borta 2 nätter ifrån varandra och för ovana så blir det en lätt pärs, but we'll survive! Hehe.


Idag blev det svart klänning i ull, randig kofta och vita converse, perfekta regnkläder om du frågar mig. Nja, jag får nog ta den gröna jackan med luva till, den är lite vattanavvisande i alla fall.
Egentligen skulle jag inte ha åkt än på ett tag, men eftersom R började tidigt idag och hade ett jobb att åka på redan klockan 8, så fick jag ringa mor min och fråga om jag kunde åka med henne. Lite segt att släpa resväskan längs med barnvallen upp till Kullavik, om inte annat skulle jag väl fått fnatt halvvägs på ljudet, så det får bli att vänta inne i stan en stund istället. Ida och Sandra kommer och möter upp mig vid tio, vi skulle morgonfika och gå igenom våra intervjuer. Just det. Jag skall ha min intervju nu redan idag klockan 14:30, jag har hunnit bli lite nervös faktiskt. Tur att det är en snäll äldre dam jag skall intervjua, jag föreställer mig att det kommer gå lätt.

Vi får se hur det går med bloggandet de här närmaste dagarna när jag är borta. Jag är fortfarande i valet och kvalet om jag skall ta med min dator eller inte, men sist så vägrade den ju fungera med både mobilt bredband och med mobilens bredband - så vi får se. Dessutom måste jag i så fall riva upp väskan igen, och nja... Den var svår att få igen. Det blir nog bloggande ifrån mobilen = inga bilder.

Nu skall jag packa ihop det sista och ringa mamma och se när hon kommer. Ha det fint alla, för det skall jag ha. Höres!

Inga kommentarer: