17 nov. 2011

Ett ps) från ett tyst bibliotek.

Seminariet klart och jag har hunnit sitta på bibblan en stund och börja fila på de första (darrande) styckena i min empiriska del i uppsatsen. Jag har vävt in en forskare i American studies, Warren Belasco, i den första "öppnande" delen, och det tror jag blir super. Han har i sin bok använt ett citat av barthes som jag gillade: “For what is food? It is not only a collection of products that can be used for statistical or nutritional studies. It is also, and at the same time, a system of communication, a body of images, a protocol of usages, situations, and behavior.”
Klok kille det där, den där Barthes.

Nu väntar jag på att robin skall komma och hämta mig. Först blir det ärenden och sedan hem och laga mat, jag är hur hungrig som helst. Till lunch tog jag en strömmingslåda som Robin lagade igår (receptet kommer ikväll, tänkte jag), men katten såg så ledsen ut där hon satt brevid mig så jag var tvungen att dela den med henne. Det var strömming, matjes OCH rökt makrill i den - tror ni hon gillade den... Japp, då tror ni rätt. She liked it.

Nu skall jag börja lägga ihop här, det är skönt att jag fått gjort något idag i alla fall. Kanske hinner jag/orkar jag börja transkribera lite också när jag kommer hem. (Eller inte...)

Inga kommentarer: