15 nov. 2011

Vare sig du vill eller inte...

Gäsp. Klockan är strax efter 7 och jag har hunnit vara uppe ett tag. Duscha, greja med håret (japp, har man 70-80 cm hår så är det en del saker som skall göras när det är tvättat, hur fjantigt det än låter), plocka här hemma, bli trött på Robin som en konsekvens av plockandet samt mixa mig en smoothie på blåbär, banan och äpplen. Svenska sådana, jag kan verkligen inte på nog nu när det är säsong. Gud så goda!

Tanken är att jag här inom en kvart skall sätta igång och transkribera. Min buss går till jobbet vid 12, så jag har dryga tre timmar på mig att bli färdig med texten. Det skall gå. Det MÅSTE gå...

Ute är det vackert väder och gräsmattorna här på Långenäsvägen är alldeles frostiga. Det har varit kallt här i natt, äntligen! Detta innebär att jag måste få i ordning på min dunjacka, knappar måste sys i som sitter löst bland annat. Jag kan inte sy for shit. får be pappa. Hoppas han vill vara behjälplig, annars blir det en kall vinter. Brr!

Nej, nu går det inte att dra på det längre. Landet ligger där det ligger. Transkribering; here I come...


Inga kommentarer: