26 nov. 2011

Tankar kring nyårsklädsel.

För 7-8 år sedan blev det här med klänning väldans trendigt, vilket i och för sig är himla bra eftersom klänningar är snyggt och mycket praktiskt. Jag älskar klänningar och har dem både till vardags och fest. När jag gick i gymnasiet, i all fall de första åren kanske, så hade folk glott ihjäl sig om man kom till skolan iförd klänning, oavsett hur den såg ut. Då var det jeans och top som gällde. Lite trist.

Men samtidigt kan man vända på det, som Nelly gjorde i senaste nyhetsbrev. "Våga bära byxor", skrev de i samband med en annons som handlade om nyårskläder. Och visst, de har ju helt rätt. När hade jag byxor på mig på nyår senast? Måste ha varit för de där 7-8 åren sedan. Därför vill jag pusha lite extra för den här snygga outfiten - som klipp och skuren för ett nyårsfirande. Multifärgad paljetttop, glammiga skor och ett par riktigt fina kostymbyxor med bra passform. Hett!



Inga kommentarer: