28 nov. 2011

Köldslaget.

Äntligen hemma från stan. Diskat, dammsugit, vikt tvätt och plockat. Förberett för middagslagning. Nu kan han baske mig inte gnälla när han kommer hem. Nu sitter jag och filar lite på min inledning och skall snart sätta i gång och transkribera. Imorgon blir det upp i ottan tillsammans med Robin och påbörja transkriberingen av den första intervjun jag gjorde. Jag satsar på att bli färdig på den imorgon kväll. Där i mellan blir det plugg i stan, jag har handledning klockan 10 och tänkte sitta på Pedagogen tills Robin slutar vid 4-tiden. Jag är på ganska gott humör just nu vad det gäller uppsatsen, det hela flyter på och det skall bli himla spännande och se vart det här slutar.

Idag var det premiär för vinterjackan, och jag tyckte knappt att det räckte. Värmesystemet hade gått sönder inne på biblioteket och jag förs så jag skakade. Först på eftermiddagen fick de igång det, och då satt alla med ytterkläderna på sig. Notera mina snygga torgvantar på bilden.

Nu kommer Robin snart hem och jag skall göra pasta puttanesca med lammfärs. Och allt annat som ligger i kylen och dräller... Later!




Inga kommentarer: