29 nov. 2011

Kändistätt på Djurgårn' (Recension)


I och med mitt Stockholmsbesök förra veckan så kom det sig att jag fick äta lunch på det underbara värdshuset Ulla Winbladh, uppkallat efter en av Bellmans älskarinnor och skapat av min älskling Nils-Emil Ahlin. Krogen ligger vackert belägen på Djurgården i ett underbart hus som fungerat som restaurang sedan 50-talet.

En fantastiskt tjusig interiör, snabb och bra service och mycket kändistätt. Jag och Ida glodde ögonen ur oss. Köttbullarna kostade 155 kronor och var värda verenda krona. Pressgurkan, potatispurén, de rårörda lingonen - tja, allt var perfekt. En kall lättöl till det med en snygg skumkrona på toppen och betyget slår i taket. En klockren femma till Ulla Winbladh!



+ Underbar rustik mat, vacker inredning och bra service.
- There's none. Eller ja. Det skulle vara garderobsavgiften på 15 kronor då, som jag tycker är lite svår att motivera lunchtid. Men det skulle vara det lilla då!





Inga kommentarer: