27 nov. 2011

Fisk i juletider.

Letar ni sillrecept inför julen? Här kommer tre goda sillar signerade Hemköp som jag hittade i en liten julfolder med (faktiskt) flera goda julrecept. Vidare inspiration får ni här i ett gammalt blogginlägg där jag lagar midsommarsillar, då blev det senapssill, chilisill och Irmas inlagda sill: http://cherrylanesluutra.blogspot.com/2011/06/sillerill.html.
Mer då? Förra året gjorde jag en egen variant av en sill jag åt på ett julbord, lingon- och kardemummasill. En av de bästa sillarna jag ätit. Jag skall rota fram receptet. Men i år tror jag att jag kommer hämta min inspiration från Allt om Mat's stora julkokbok. De tre jag kikar på just nu är följande;

* Bacon- och pepparrotssill
* Senaps- och whiskysill
* Päron- och svartpepparsill

Nu dog ni lite va'? Vilka kombinationer! Jag tror det kommer bli jättegott. Här kommer sillrecepten från Hemköp, i alla fall.





Inga kommentarer: