15 nov. 2011

We're gonna rule the whole world together.

Weho, det har varit frånvarande här idag men sedan har jag också pluggat som en liten gnu. Plus att jag har fått in en långfika med Liv, som var här. Hon har flyttat hem till mor sin, så henne lär jag få se mer av i fortsättningen. Jackpot var idag när hon hade tagit med sig Pandemonium till PSP, ett spel som vi körde helt hysteriskt när vi var i tolv-årsåldern. Det är fantastiskt hur det där sitter i fingrarna, jag mindes precis hur banorna gick (ja, nästan i alla fall) och hur man skulle göra saker. Nostalgi på den!

Nu skall jag sätta på mig mysisarna, dags att krypa ner i soffan med något att dricka och spana på den film. Kvällen har spenderats hemma hos mamma med korrekturläsning på min inledning, och oj vad mycket synpunkter. Men bra synpunkter, såklart. Jag skall pilla med det imorgon. Dagens schema imorgon ser väldigt strikt ut, det blir upp med Robin vid 6:00 (tyvärr inte förhandlingsbart...), transkribera resten av intervjun, sedan promenad till jobbet och jobba till 17:00 (kortis-pass), och efter det hem och fila på inledningen. Puuh!



2 kommentarer:

Lax-Ida sa...

Men åh, det spelet tänker jag på ibland! Fast jag spelade det på datorn...

Luutra sa...

Det är grymt Ida! Hade ingen aning om att det fanns till PC, på den tiden spelade vi på PS1. Haha!