27 nov. 2011

For his next time.

Står på Marklandsgatan i mörkret och funderar på dagen. Jag var duktig och gick upp klockan 5, satte mig och hann transkribera en timma innan pappa kom och hämtade mig. Lyx med skjuts in till stan.
Jisses vad det blåste igårkväll. Det mojnade framåt natten, men när vi åkte genom Malevik nu på morgonen såg vi ett enormt träd, säkert femton meter högt, som hade rasat inne på en tomt och rätt igenom stängslet. Jobbig överraskning nu på morgonen, om de inte märkte det i natt. Tur att katten hölls inlåst, hon hade kunnat blåsa bort.
Nu idag är det skriva på Pedagogen som gäller. Jag måste bli färdig med en skiss på mina kapitel i brödtexten, och sedan fortsätta fila på tidigare forskning. Hoppas det släpper lite och att jag får skrivit en hel del den här veckan. Som tur är så är helgen fri.

Nu är jag snart framme vid Vera Sandbergs allé, hoppas alla får en fin dag i blåsten!

Inga kommentarer: