26 nov. 2011

Thanksgiving 2011 knäckte. Helt klart.

Här kommer en bildbomb från Thanksgiving ikväll. Om någon undrar varför Robin inte är med på bilderna så är det för att vi skall skiljas, haha - han var magsjuk, och kunde därför inte vara med. Stackarn låg helt utslagen och sov under hela middagen och vaknade bara någon gång när vi förde oväsen på undervåningen.
Maten var i alla fall helt gudomlig. Jag vet att man inte får säga så, men jag är så himla nöjd. Kalkonen var fin och saftig (pappa tog om trots att han inte gillar kalkon...), såsen fin och rund i smaken, stuffingen spännande och med helt rätt konstistens, sylten bara helt enkelt supergod med tranbär, fikon och lingon, och brysselkålen... Ja, brysselkål med citron och honung kan väl ändå inte gå fel? Så, nu har jag prisat min mat nog för det här året. Men jag gillade den skarpt.

Snälla Amanda hade med sig en traditionsenlig pumpapaj som vi hade till kaffet, Sophia dukade bordet med vackra Thanksgiving-saker och mamma och pappa köpte vin och öl. Det här blev riktigt bra! Efter maten spelade vi frågespel (och jag kom sist, det gör jag alltid trots att jag alltid är övertygad om att jag skall vinna...), drack med Budweiser och hade det bra. Familjen pös inte hem förrän vid halv 12. Det är väl ett bra betyg på mitt livs första Thanksgiving, inte sant?

Här kommer bilderna!

















Inga kommentarer: