24 nov. 2011

Fiskargumma.

Äntligen hemma igen och försöker smälta alla intryck från dagen. Min naiva tanke, som i lät som något i stil med "att jobba i fiskbil är chill, man slänger käft med kunderna, kränger lite sill, drar göteborgsvitsar och har det gött'" stämde ju inte riktigt. Ett riktigt slitjobb var det, men ett roligt sådant. Jag tror jag gjorde hyfsat ifrån mig och fick inte skäll en enda gång. Riktigt förvånande var det att jag lärde mig kassan nästan med en gång och inte gjorde (vad jag vet) ett fel där någon gång. Jobbigare var saker som att komma ihåg var kunderna hade köpt, efter att man hade vägt in det efter kilopriset och fick hålla på så med 5-6 varor. När man sedan skulle räkna ut vad de skulle betala så blev det en del omvägningar. Kunderna var dock tålmodiga med mitt velade, nervösa skratt och fumlade. Tack och lov.

Så. Detta är nu mitt nya extrajobb, och jag kommer jobba varje fredag - 12 timmar. Japp, så är det. Jag sa ju att det var tuffare än vad jag hade trott. Trots att jag är van vid 14-timmars pass från vården så är det ingenting mot det här eftersom man är i farten precis hela tiden. I vården finns det flera lugna stunder på dagen och dessutom kan man som oftast ta saker i ett ganska lugnt tempo. Nu gäller det att steppa up!



Inga kommentarer: