26 dec. 2010

Årets julisar.

Här är några av årets julklappar. Kryddorna var min stora julklapp från Robin - jag tror ingen kan förstå hur glad jag blev. Dessa har jag gått och vridit på i affären i ett par år nu, velat ha alla men eftersom de är ganska dyra så har jag avstått. Gruvat mig och gått och tittat. Varje gång jag och R har varit på Kvantum (enda butiken som har alla) så har han fått lova att vi skall gå och titta på "kryddorna" när vi är färdiga med det andra. Då står jag och tittar och tänker, känner och klämmer. Och önskar. Nu fick jag dem allihop - 25 stycken med kryddblandningar från hela världen. Bara rena fina kryddor, inget glutamat eller E-ämnen så långt ögat kan nå! Exempel på blandningar är "Chili&Cacao", "Green Harissa", "Oragne Pepper" och "Sweet Heat Alabama". Åh vad jag är lycklig!

Mina andra fina klappar var stickade saker, smycken (älskar min zebra-brosch), prickiga pyamasbyxor i flanell med sidenband, kokböcker, Cash självbiografi, Ostindia-porslin, en silverbricka och en köttkvar bland annat. Köttkvarnen fick jag av farmor - i sommar skall jag göra korv! (Tack farmor!) En annan klapp som jag vill nämna lite extra är den fina boken "Utterliv" som jag fick av mamma, vid sidan av Johnny Cash's biografi och diverse kokböcker så är det förmodligen den finaste bok som har gjorts. Ett paradnummer bland alla världens litteratur!







Inga kommentarer: