13 dec. 2010

Food for us.

Ny vecka - ny matplanering.
Veckan innan jul kör vi på smalmat och mycket vegetariskt på vi med godare smavete kan möla under jul. Det är då man skall tillåta sig själv att ta två gånger av alla godsakerna!

Bilderna är ganska dåliga men tagna med min iPhone ur böckerna, där av kvalitén. Den är veckan kör jag recept ur mina Allt om Mat-böcker från Expressen, det blir ur "Karibien", "Sydamerika" och ur "Indien". Det blir...









1. Sockerärtscurry med bönor
2. Vegetarisk linscurry
3. Fiskburritos med lax och yoghurt
4. Chili con Carne med mörk choklad
5. Scampigryta med bönor
6. Utskuren biff serverad med krämig, kryddig ananas

Jag skall laga, äta och slänger sedan in eventuella recept. Jag hyser stort hopp till den vegetariska linscurryn och till den krämiga ananasen, det skall bli spännande!

Inga kommentarer: