26 dec. 2010

Loving.

Jaha. Jävla generator. God Jul.

Jag och Robin skulle åka till Kungsbacka och mellandags-fynda en eltandborste till mig, tandläkaren sa strängt till mig i torsdags att jag borde köpa en sådan. Sagt och gjort. Vi åkte in, och precis innan vi kom till Kungsmässan började batteri-lampan blinka. Jag blev orolig, är det generatorn kan bilen bara tvärdö. Det vill man inte i en meter snö och mellandagsrusning. Vi åkte raka vägen hem istället och ställde bilen på verkstaden. Efter att Robin hade slagit av motorn så provade vi att starta - stendöd. Inte ett ljud, inte ett klick. Jaha!
Men det kunde blivit värre, vi kunde fått stopp på vägen och det är INTE roligt i den trafiken som var.

Jag sitter på jobbet igen. Skulle varit ledig men det saknades folk, blev ledig på nyårsafton istället. Helt ok, om man säger så. För utom skola så har jag lite pyssel att göra imorgon, jag skall kika på Sälen, beställa en kalender och försöka boka Berlin. Woho!

Imorgon skall Robin jobba igen och jag måste komma igång med hemtentan. En stor spark i arslet, är vad jag behöver. Men I'll be good, jag skall sätta igång. På heder och samvete.

Inga kommentarer: