9 dec. 2010

Ett virrvarr av allt.

Det blev en liten sväng ut i solen idag i alla fall. Min älskade duktiga och pyssliga make har klätt dörrkarmen och vårt staket på utsidan med gran och ljusslingor och vi blev tvugna att åka och kapa lite mer gran. OM det är fint! Nu är det för mörkt men imorgon skall jag ta bilder och visa, det är hur mysigt som helst. Vi har vår lilla vedkorg utanför som man kan elda i, och i soffmöbeln som står mot väggen ligger det pälsplädar. Inte för att vi sitter där och glor sådär överdrivet ofta, men det kan vara mysigt imorgon när tjejerna kommer.

Vi har också hunnit handla och laga en del mat. I ugnen står nu mina fina cocotte-formar, i är det brulee med vanlij och apelsin. Juligt så det förslår. Imorgon skall jag iväg en sväng på morgonen för en föreläsning (borde läst massor idag - men som vanligt...), och efter det är det raka vägen hem. I kylen ligger kräftor och musslor, tänkte komma igång i tid med min bouillabaisse.

Nu skall jag fortsätta städa här hemma, Robin håller på att sätta upp en ny gardinstång. Jo, förresten så var vi på Röda Korset idag också, med mig hem fick jag en fin skål i nordafrikansk stil (tänk med tzaziki!) och fina punschglas. Ibland skall man ha tur!


Inga kommentarer: