31 dec. 2010

Årsresumé; höst och vinter -10.

Hösten och vintern 2010. Efter bröllop och bröllopsresor var vi helt slut, men det som var riktigt jobbigt var att vi förlorade vår fina Curry. Saknaden av honom var jättejobbig, och jag minns att varken jag eller Robin var up för roligheter alls i början av hösten.
Jag började på universitetet och fick fullt upp med grundkursen i etnologi, och Robin fick nytt jobb. Den första 1 september började han på Till er tjänst, Onsala, och fick en rejäl löneförhöjning.
Hösten har handlat mycket om mat. Vi har varit ute och ätit en del och lagat massor av spännande mat hemma. Vid sidan av skolan så är det nog matlagningen som har fått mest uppmärksamhet. I oktober åkte jag och hälsade på Mikaela i Malmö över en helg, och blev så förälskad i staden att jag en månad senare tog med mig Robin till Malmö och hotell Plaza. God mat och fantastiskt hotell, vi hann med mycket på vår snabbvisit! Sightseeing och raska promenader, bland annat.

Snön föll tungt redan i november och har för första gången i mitt liv legat under hela december. Detta innebar ökad julkänsla, och jag och Robin gick ut hårt med julmat och julpynt. Innan jul så hann vi med ett fantastiskt julbord på Gunnebo Slott, och själva julen firades hemma och tillsammans med släkt.





Inga kommentarer: