15 dec. 2010

Vargavinter.

Morgon. Det är så kallt i huset att jag håller på att avlida. Iförd raggsockor, långkalsonger, mysbyxor, ulltofflor, halsduk, stickad tröja och stickad kofta sitter jag och huttrar här framför datorn. Det här måste seriöst vara den kallaste vintern hittills på jag vet inte hur länge. Jag minns inte när det var såhär kallt såhär länge tidigare. Brr!

Robin är hemma från jobbet och har precis gått och lagt sig. jag skippade föreläsningen, det var för varmt i sängen och för kallt där ute för att jag skulle våga mig ut. Jag läser hemma istället.
Nu tänkte jag koka mig ett ägg eller två, betala en räkning och sedan krypa ner i soofan med lite böcker och en markeringspenna. Senare i eftermiddag måste jag in till Kungsbacka för att hämta min bok, hoppas R har vaknat så jag kan få skjuts.

Lite matlagning blir det också ikväll. Just nu står det mellan fiskburritos och chili con carne med choklad, vi får se vad det blir. Lägger upp recept och bild senare ikväll.

Ha en fin dag, allihopa!


Bild) Bättre än såhär blir det aldrig. Trött av sol och bad efter en lång morgon på en kristallklar stand, i skuggan i en grekisk bergsby utan en turist i skite, väntandes en en bit lamm och en kall Mythos.

Inga kommentarer: