13 dec. 2010

Genom eld.

Klockan är redan kvart över tio men jag har precis krypit ur sängen. Det är kallt både inne och ute och jag försöker värma sig med en kopp chai-té. Det går sådär. Huset är dåligt isolerat och jag överdriver inte när jag säger att man kan känna de absolut kallaste vindarena som sveper förbi på utsidan.

I bakgrunden rullar P3 och i huvudet rullar tankarna. Jag drömmer obehagligt natt efter natt och har nu faktiskt börjat fundera kring betydelsen. Finns det någon sådan? Och har jag då något ouppklarat som ligger där och gror? Jobbigt.

Snart är det iväg till jobbet igen. Tur att det är en kort dag. Ikväll skall jag bara läsa och skriva, känner hur tiden börjar inna iväg fast det faktiskt inte är så. Ibland påminner jag lite om min gamla häst, nerverna på utsidan och far i luften för ingenting. Alltid utgå från att allt kommer gå åt helvete. Skärpning.

Inga kommentarer: