31 dec. 2010

Gott nytt år!

Så var det nyårsaftonskväll. Dagen har bara tillbringats med att gå hemma och dra, mycket skönt. Vi åt lyxig nyårsfrukost hemma med toast, lax, ägg och starkt kaffe. Nu sitter jag på jobbet och har lite rast. Slutar gör jag klockan 21:00, då är det raka vägen hem för lite nyårsplock och skumpa. Kanske är jag lite ledsen för att det inte blev något riktigt nyårsfirande i år, men det där brukar gå över när man pratar med vänner dagen efter - baksmällor skapar ingen avundsjuka direkt...

Nytt år - nya mål med livet. I ett senare inlägg tänkte jag kort resuméra årets avklarade bitar och vad vi skall satsa på inför nästa år. Nu börjar jag väl låta som Blondinbella - men det är bra att ha mål i livet. Vet man vad man vill och har en plan klar för sig så blir det lite lättare, även om smällarna kan bli hårda. Men hey - c'est la vie. Gott nytt år på er alla där ute, och ta det vackert med raketer och skumpa!


Inga kommentarer: