12 dec. 2010

Med pengar på fickan.

Oj, nu går ögonen verkligen i kors. Klockan är 10 över 10 och jag hoppas att Robin nsart kommer och hämtar mig. Segt att sitta på jobbet vid den här tiden (och inte ens få betalt).
På tal om betalt, jag har fått reda på vad min löneförhöjning det här året ligger på. Håll i hatten - 75 kronor i månaden.

Om man säger så här. Vården kräver folk och är en gigantisk apparat, yrket är givande, stimulerande och nödvändigt. Trots detta kommer jag aldrig råda någon till att utbilda sig till undersköterska, så vida man inte redan är gift med en mångmiljonär. 75 kronor i månader, det är sjukt. Jag ser inte det som en löneförhöjning utan snarare som ett hån. Tack kommunen!

När jag kommer hem skall jag ta en kopp té och sedan störta i säng. Morgondagen bjuder på arbete 12-17:00 och plugg. Lika spännande som alltid. Nu skall jag gå och byta om, hörs imorgon.

Inga kommentarer: