28 dec. 2010

Kitchen dreams.

Jag drömmer om ett nytt kök mer än om vad jag drömmer om ett hus. Nästan i alla fall. Det finns några komponenter som alltid finns mer i fantasierna, här kommer dom:


Ett stort kök på liten yta. Högt i tak och lätta att arbeta i. En "öppen planlösning" med gigantiska ytor som är så modernt nu är svårt att arbeta i. Här är en flummig ritning by me.


Nordafrikanskt kakel. Det vackraste man kan tänka sig.


Ett gammalt rejält matbord med fina lite modernare stolar till.


En dålig bild men det var de öppna skåpen och hyllorna jag ville åt. Jag vill ha få stängda skåp, mina saker skall synas! Man vill ju visa vackert porslin och fina burkar, spännande förpackningar och roliga skålar! (Jag vet - jätteopraktiskt.)


Ett vacket allmogeskåp, dock inte i köksdelen utan i matdelen...


Schakrutigt golv! Underbart vackert på mindre ytor där det inte tar upp hela rummet utan bara får vara en del i helheten!

Vi kan tillägga två praktisk prylar jag inte skulle kunna vara utan i mitt drömkök, upphöjd diskmaskin och dubbla ugnar. Redan idagen läge kan jag gnata över brist på platsbrist i ugnen, och med ett nytt kök där man vill vara och exprimentera fullt ut kan jag tänka mig att behovet skulle kunna bli ännu större. Lyxgrej - men ändå. Diskmaskinen är där emot ingen lyxgrej. Efter att ha jobbat på ett arbeta där man tömmer diskmaskiner flera gånger om dagen så har jag kännt på hur mycket tid och ork det sparar när den är upphöjd. Det går åt mycket mer kraft och tid i böjandet än vad man tror!

Inga kommentarer: