8 dec. 2010

Kondis, böcker och snöpulsande.

Det blev inte så mycket bloggande från min sida igår. Dåligt. Men jag hade fullt upp hela dagen. Efter den intressanta föreläsningen så blev det inte Handels för min del, utan det blev Ahlströms konditori med några kursare istället. Jag åt chokladganasch och drack dubbla kaffe, och glömde alldeles av min matlåda. Och vem kan klandra mig när man får gå på kondis istället? Efter det blev det en tripp till butiken Balders Hage, där jag köpte en finfin fotogenlampa och ett fint fat att ha clementiner på. Sedan vidare fast endast i sällskap av mig själv, det blev café Ethels, en kopp té och lite läsning. Det jag håller på med nu är hur intressant som helst, jag återkommer till det lite senare.

Sophia hämtade upp mig och vi åkte hem till mamma en sväng där Robin slutligen hämtade upp mig vid 7-tiden. Hemma väntade en överraskning, men jag återkommer om den med senare när jag kan visa foto. Dessutom, uppe på allt detta, så hämtade jag ut mina paket igår. Två böcker och - Aleksej! Vi älskar varandra redan.

Inga kommentarer: