14 juni 2010

Att-göra-listan som aldrig tog slut.

Efter en helgs ledighet var det sjukt svårt att ta sig upp ur sängen imorse. Jag sov som en stock, snoozade vidare och ville inte alls gå upp och möta verkligheten idag. Trött som få så släpade jag mig till slut in i duschen, slängde på mig kläder och tog min svarta springare till jobbet. Nu efter att varit igång ett par timmar, druckit kaffe och ätit en äggmacka, så känns det lite lättare. Men vad är det genetligen med måndagar? Jag som jobbar inom vården, som jobbar kvällar och helger och lika gärna kan vara ledig en månadag som en lördag, borde inte ta fasta på måndagsångesten. Är det kanske en medfödd liten gen hos oss moderna svenskar, att hata månadagar? I alla fall: jag lever.

Ny vecka och nya saker att ta i tu med. Efter helgens slapperier i soffan är huset uppochned, måsten är skjutna på framtiden ("Hallå, det är ju ledigt helg!") och att-göra-listorna är milslånga. Bara att börja beta av. Håll i hatten, jag pysslade lite med festprogrammen i helgen. Dessa skall bli färdiga ikväll. Jag måste också messa Alexandra och förbereda henne på mina önskemål. Resten av hyran skall betalas. Kattmat skall införskaffas. Övervåningen måste dammsugas och tvätten skall vikas. Jag skall ringa till Kimo och boka tid för konsultation, jag skall prata med admin och lägga in om semester och dessutom beställa arbetskläder. Förrutom detta, så skall jag jobba hela dagen, skicka in komplettering för min ansökan och titta på Propety Ladder. Wiie!

Still, känns det inte alltid lite skönt med en ny vecka? Jag som gillar att strukturera får en möjlighet att göra detta - det är härligt med nya planer!

Luutra

Inga kommentarer: