15 juni 2010

Love!

Alla säger/uppdaterar sina facebook-statusar med: "Åhhh vad härligt med sol, nu har sommaren kommit!"
Jag säger: "Vad spelar sol för roll när det är 12 grader och blåser 14 sekundmeter?"

Just det. Ljushuvuden.

Mätt och belåten. Idag blev det fusk, snabba biffar med lite vitlök, pytte lite ungspotatis och lite grönsaker (tomat och gruka..). Svultit hela dagen, suck. Inte bra att bli helt galen av hunger senare på kvällen och ställa sig och steka en färsbiff. Och vad säger ni moralkärringar nu då? "Vad var det vi sa - bla bla bla...". Jag VET.

Jag och Robin var ute en sväng idag, hade planer att åka förbi 12:an och prata Marie. Dock var hon inte där så vi åkte ner till Blomstermåla en sväng och klämde en cider och kaffe. Det blåste storm. Det var dock inte det roliga med besöket, utan alla småkillarna som satt på utsidan. De var säkert 20 stycken, alla hade röda chinos och seglarjackor, backslick och Ray Bans. Stiligt i sig, men inte på alla 20 samtidigt. Framme vid baren stod en kille, med massor av 20:or, hundiringar och tior. För pengarna fick han ett par flaskor rosé, i en icebucket. Det syntes lång väg att alla hade hjälpts åt och skramlat. Sött. Här skall SCHTEKAS, GRABBAR!

Imorgon jobbar jag kvällen, sedan ledig i två dagar. Vad gör det när mr Honey jobbar? Trist, men skönt. Har massa punkter min "att-göra-lista" som skall bockas av. Framför allt skall en mycket hemlig shopping äga rum till helgen... Blinkblink, hrm. Puss på er!



Bild: Gos katt och husse i mellan.

Inga kommentarer: