10 juni 2010

Nu är det flyt som gäller.

Vaknade, kollade på Fredrik Lindström's nya program "Världens bästa land" i min iPhone, sträckte på mig och killade katten under hakan. Jag och Dixie var syndiga idag, kvart över elva gick vi upp. Jag gjorde kaffe, Dixie hade slagsmål i köket med grannkatten. Dripp dropp - aldrig slutar det. Min älskling jobbar sin sista dag idag, sedan ledig i tre härligt långa dagar.
Själv skall jag duscha och ta mig till jobbet om en stund. Först, sola och dricka en kaffe med Sopi.

Idag är verkligen en bra dag. Jag har varit lite hrmmm.. Melankolisk de senaste dagarna? Vet inte varför, ibland är det bara så. Men idag kändes allt bra, och ännu bättre blev det efter att jag pratat med solisten respektive kantorn. Solisten sa ja, och kantorn var guld värld, helt enkelt. The Ludlows hade hon aldrig hört, utan bad att få återkomma. Jag blev nervös, skulle hon inte gilla den? Kanske rent utav inte vilja spela den?
Hon ringde tillbaks efter några minuter och sa att det var något av det vackraste hon hört :) Småsegrar i vardagen ger solsken i håret.

Snart helg. Inte för att jag är utarbetad och i starkt behov av ledighet, utan mer skönt att få vara med min Robin och bara njuta av varandras sällskap. Kanske åker vi mtill Gunnebo slott och äter långlunch där på lördag, om värdet tillåter. Nu skall jag svepa min hallonsmoothie och kasta mig in i duschen. Luutra

Inga kommentarer: