11 juni 2010

Respons på ingenting.

Fredag, fredag, fredag... Vädret suger fortfarande - inget roligt inplanerat. Kanske sola? Kanske fika? Kolla på film?

Sitter på jobbet för tillfället, men klockan 14:00 smiter jag ut i friheten igen. Robin ligger hemma på soffan och gör förmodligen ingenting, kanske kan man skaka liv i honom och hitta på något? Ledig heeela helgen, och visst skulle vädret bli lite bättre? Säg "ja" nu.

Efter jobbet rusar jag hem och stoppar huvudet i brevlådan. Mitt slutbetyg skickades igår, tänk att få se ett års slit, svart på vitt! Eller ja, kanske inte ett år men i alla fall 9 månader. Tiden har sprungit iväg och jag saknar faktiskt mina distansstudier. Det var så himla mysigt i vintras, té och plugg i sängen mest varenda dag. Och det där med diciplinen, det gick ju! Skall jag vara helt ärlig så hade jag inte så stora förhoppningar på mig själv när jag började, utan var just lite orolig för att jag skulle skjuta på de tråkiga bitarna tills det i princip var försent. Men som sagt, 9 månader resulterade i 8 MVG, 2 VG och 2 G. Bra där!

Jag har börjat banta idag. Min diet består av 3 varma koppen (á 75 kalorier styck..), ägg, frukt & bär. Men allvarligt, börja banta på en fredag...? Nja, klokare beslut har jag tagit. Dessutom står det en alldeles utmärkt cava i mitt kylskåp, lockande och trånandes. Suck. Mousserande vin, fanns det inget som hette Champagnedieten gott folk? Jag tror det - jag tror det...

Inga kommentarer: