16 juni 2010

The backdoor

Bröllopsväder på tv. Ush. Dagarna innan kronprinsessbröllopet på lördag skall bli strålande enligt metrologerna. På lördag då? Regn och 14 grader. Jippie. Egentligen bryr ja mig inte så mkt om deras bröllop, utan tänker mest bara på mitt egna. Jag vill verkligen inte ha regn och dåligt väder. Dags att börja planera fram en plan B för fotograferingen antar jag. Nej, nu gäller det att ha is i magen.

Ligger i sängen. Ledig dag idag men smet ändå upp med Robin för att äts frukost. Nu ligger jag och katten i sängen igen, hon kör morgontvätten och jag glor på nyhetsmorgon. Toppnyheten, BPs ordförandes uttalande på Vita husets trappa, efter Obamas uppläxning. Inte ens då fick pojken från Svedala till det. Sjukt dåligt uttal och språk, begreppet "small people" var bara grädde på moset. Haha, klantskalle.. Plocka bort honom från kameran, någon!
Vidare så ligger jag och irriterar mig på stockholmarna där uppe som aldrig tycks tröttna på att tillskriva göteborgare lillebrorskomplex. Inslag fr ostindiedararen där hon ligger i sthlm för middag för kungafamiljen igår. Först nogrann redovisning på stockholmsnyheterna om vad skeppet ens är för något. Efter det tillfrågades gästerna vad de trodde sig bli serverade av de tretton stjärnkockarna ombord. "Sill." "Jag befarar det värsta." "Fiskpinnar", var några av svaren.

Ledig vilket alltid i mitt fall innebär dåligt väder. Självfallet. Därför blir det inomhusgos, matlagning, konsultation för brudfrisyr och fika m syster. Nu, knäckebröd, hummus och apelsinjuice. Luutra

Inga kommentarer: