22 juni 2010

September - when it comes

Så var den här kvällen över. Den senaste halvtimman har jag legat och tittat på dig. Om sju veckor är du min, på riktigt. Så många har stått i mellan oss. Vi själva har stått i mellan oss. Men nu är det vi, och vi skall äntligen få visa världen det. Dina andetag brevid mig, jag är så trygg min älskade. Tack

En sak tänker jag ändå lite på. Tänk att du var så jävla värdelös. Att jag står här har jag dig att tacka för, men så mycket mer var du inte bra till. Fy fan säger jag bara. Men du kommer precis som vi alla en dag bli dömd. Gaah, vad jag hatar dig.

Imorgon jobbar jag kvällen. Sedan kvällen, och sedan dagen. Där i mellan skall jag hinna lägga in egen currysill och göra tårta av mascarponeost och solkyssta jordgubbar. Jag känner på mig att helgen kommer ske downstaires. Inte sant, fröken von silverstrumpa? Hon är ändå den enda som vet sanningen.

Flesh and blood needs flesh and blood - and your the one I need. / Johnny Cash

Inga kommentarer: