27 juni 2010

Midsummer

Söndag-förmiddag och snart är midsommaren över. I fredags jobbade jag dagen och kastade mig sedan hem vid 3. Jordgubbstårta (som fram på småtimmarna förvandlades till en ananaspaj), städa, duka och plocka fram till sill och nubbe. James slöt upp med mig och Robin, senare kom Sophia och Anna. Vi drack, åt och hade trevligt, och vid tio-tiden kom Sopi med Tobias. Badade och drack öl fram till 4-snåret då natten definitivt var över. Mycket trevligt!

Dagen efter. Solen gassar från en molnfri himmel och jag vaknade tidigt. Storstädade huset medans nattgästerna fortfarande låg och snarkade, skönt! Sedan tog jag och Anna oss till Stallviken där vi låg och stekte i solen i flera timmar, innan vi åkte hem igen och lagade blåbär pancakes. Lovley!

Nu kunde man kanske tycka att det hela vore över, men jag står faktiskt och lagar mat igen mellan städtagen. Om några timmar kommer Amanda, Sophia och Anna. Vi skall grilla och ta det lugnt bara. Panna cottan står redan i kylen och jordgubbarna marineras. Bara övervåningen kvar.

Luutra





Inga kommentarer: