9 juni 2010

TikTok

Många järn i elden. Fick ett mail imorse från Extra Film, framkalla så mycket bilder nu vill - gratis. Det enda man betalar för är frakt och porto. Jag får lite erbjudanden från dem titt som tätt, ofta riktigt bra! Så nu sitter jag och framkallar kort från Kanada, lär ju blir några hundra. Bra deal!

Igår var mickis här. Först var jag i Kungsacka och fixade det sista med mitt slutbetyg, hoppas de postade det igår så har jag det idag. Sedan är det bara att skicka in kompletteringen och hoppas :)
Vi åkte hem till mig, satt på uteplatsen och frack kaffe och åt jordgubbar. Typiskt svensk sommarväder, 12 grader varmt och snålblåst. Ändå trotsade vi vädergudarna och tog gamla Bettan (återupplivad!) och blev övveraskade av världens regnoväder. Genomblöta vände vi hem stekta strömming, drack rosé och väntade ut fienden. Senare klarnade det upp och vi svängde ner till Blomstermåla för en öl. Hur kvällen slutade? Det vet bara vi ;)

Idag blev det sovmorgon. Sista lediga dagen innan jag börjar jobba igen, känns sådär.. Har vant mig vid att leka hemmafru. Robin den stackaren jobbar idag och imorgon, men sedan är han ledig i tre härliga dagar. Grymt för honom, nu tror jag han har jobbat 12 dagar på raken. Lite ledighet, tack!

Min dag blir lugnt. Bröllopspyssel, marinera strömmingen som blev kvar sedan igår, framkalla bliderna och lite småmys bara. Som tur har jag sovmorgon imorgon, jobbar kvällen.


Inga kommentarer: