18 juni 2009

En midsommarnattsdröm

Nu är det ganska exakt ett dygn kvar innan Robin kommer hem :) Då kommer jag ha sovit själv här i mitt mörka tysta hus i mer än en vecka (jaja, förutom dom nätter Anna, Sopi och Mikaela har spenderat här), och jag känner mig ganska stolt över min bedrift. Nu vet vi förmodligen om att Robin inte kommer jobba mer övertid på helgerna, då jobbet där nere löper på så bra, så i fortsättningen så kommer han vara borta måndag till fredag istället, med reservation för vissa undantag kanske.
Men, vill jag skarpt tillägga. Till er puckon som tyckte detta skulle vara nyttigt och lärorikt för mig: Jag har inte lärt mig ett skit och ni kan gå och gräva ner er någonstans.

Imorgon eftermiddag skall jag som sagt jobba, så att jag kommer väl mer få en glimt av en snarkanade Robin som jobbat natten. Imorgon är det midsommar och midsommarvädret har redan kickat in, härligt! :)
11 grader, regnar småspik och det blåser 12 sekundmeter ungefär. Inte mig emot, jag är bara egoistisk och tänker på mig själv, fint väder kan vi ha när jag är ledig. Att dom små barnen vill ha sol när de dansar små-grodorna, bryr jag mig inte ett skvatt om. Och fyllorna uppe på Smögen och Kungshamn mår bara bra av lite vatten, då kanske dom håller sig i skinnet.
Jag hoppas att även Robin har tänkt och hålla sig i skinnet (alltså hålla sig hemma), vilket jag tror att han kommer göra. Kompisarna har inte så mycket för sig, och vädret är som sagt vad det är. Robin har faktiskt inte heller så mycket till övers för midsommar, precis som jag. Jag menar, det är säkert jättemysigt att fira (jag har inte firat midsommar på 5 år, jag har mest bara hört talas om det), men då får det väl ändå vara väder för det. Att tvinga sig ut i en väderlek som lika gärna kunde ägt rum i november, dansa iförd klänning och sedan dricka ohälsosamt mycket sprit, är bara töntigt. Så, förhoppningsvis blir det till att trampa hem på gamla Bettan, äta en sillabit och sedan krypa ner under täcket. Jobbar gör jag även lördag, då 7-16:00. Har tagit semester på söndag, så lördag efm - mån morgon skall jag bara njuta av att du är hemma.

Idag blir det som sagt plugg, inlämning 2 skall jag försöka bli klar ed så det bara är att sätta igång med specialarbetet nästa måndag. Skall bli jättebra, har jag bestämt mig för!
Sedan skall jag storstäda huset, åka och handla med pappa, och kanske titta lite på film. Vill bara att timmarna skall gå, just nu... ;)

Kärlek, luutra

Inga kommentarer: