27 juni 2009

Junikvällar.

Åh vad härligt :D Jag och Robin har varit ute med båten hela eftermiddagen, badat, grillat och haft det helt underbart. Jag älskar när du är hemma honey, livet blir så himla mycket lättare vid din sida!

Vaknade hemma bredvid min älskade klockan 11 imorse, efter 12 härliga timmar sömn. Igår var jag och Sophia på Blomstermåla, mötte upp Carro och hennes två kompisar där och tog en cider i solen. Jättefint, ända tills en i sällskapet tyckte sig vara berättigad att göra sig spydig över en närstående till mig och dennes vikt. Som dessutom bemödat sig för att komma ut efter en hård arbetsvecka för att hämta mig OCH henne.
Förvånad och paff satt jag där, och när det hela sjunkit in efter någon minut reste jag mig upp och avslutade det hela. Än nu när jag tänker på det känner jag hur arg jag blir, över människor som tror sig ha rätten att häva ur sig vad som helst när som helst. Fruktansvärt! Behöver jag tillägga att jag aldrig mer vill se henne? Tänkte det.

Igårkväll blev det mys i soffan, lite ost och catch up med honey. Känns så bra när jag får se honom igen. Gick och la oss tidigt, och imorse bestämde vi oss för en dag på havet. Båten krånglade lite vid bryggan, men vi kom iväg! Vår nya båtgranne på bryggan visade sig vara väldigt trevlig, så vi stod där nere och tjatade med honom en stund. Lite roligt, för eftersom jag bott i det området i mer än 20 år, så har jag sett hur människorna nere på bryggan med sina båtar har förändrats lika mycket som kvarteret. Jag har inget emot stora snabba motorbåtar, eller vackra segelbåtar i miljonklassen för den delen heller, men mentalititen kan bara bli för mycket ibland. Värstingen nere på bryggan (ägaren av en 15 meter svart motorbåt som man får tinnitus av när den är igång), satt i båten och drack rosévin med två golddiggers när vi kom ner. Iförd Sail Racing-mundering, från topp till tå. Tjusigt.
Vi hade det i alla fall väldigt bra, grillade en färdigmarinerad historia från Hemköp, åt lite potatisallad och donuts efter. Mysigt :)
Hem och duschade, och satte oss ute och åt lite smörgåsar och tog ett glas rött. Underbart när man sitter ute klockan halv 9 på kvällen, och det är 26 grader i skuggan. Så skulle det varit, året runt!

Nu skall jag fortsätta njuta av den här kvällen och önska att den aldrig tar slut!



sommarpussar, luutra

Inga kommentarer: