23 juni 2009

Kiss bang bang.

Livet känns plötsligt lite lättare. Jag har städat, förberett lite mat och kommit igång med skolan igen. Fick tillbaka min första inlämningsuppgift idag, där jag fick ett starkt VG. Nöjd men kunde varit nöjdare. Skall köra stenhårt på den här sista uppgiften.
Har i alla fall valt att skriva om Hare Krishna nu, och idag suttit och lagt upp för hur jag skall göra, och läst en hel massa. Känns bra, skall sätta igång ikväll. Jag började faktiskt lite hemma hos mamma där jag satt idag (fråga mig inte varför, kanske är det hennes ande som ligger och vilar över huset som får det hela att kännas lite lättare), och zuuuuuum. Efter ett halvt A4:a, precis när jag skall spara, upptäcker jag att datorn hängt sig. Men det gjorde inte så mycket, jag kunde fota det jag skrivit, och sedan är det ju bara att skriva av när jag sätter igång ikväll.

Igår var jag och syrran ute med båten, och hade det mysigt. Det hela äventyret började redan vid bryggan, då vi fick tillkalla hjälp då vi inte hittade knappen där man fäller ner motorn. Men skam den som ger sig, och efter mycket skriv och beslut där man bara valde att hiva tamparna i sjön, var vi iväg. Men en öl eller två, och varsin jätteäcklig dyr Hemköps-pastasallad med skinka och ost (med betoning på ost). Vi gick ut till Knappen här utanför Särö, där vi faktiskt lyckades lägga till utan större problem. Jag tror motorn bara dog en gång, eller så. Hem var värre, jag suger tydligen på att ge tillräckligt med gas när jag bara vill cruisa, och motorn dog och jag chokade för mycket. Så kan det gå, och Sophia fick paddla in de sista 10 meterna till bryggan :) Men ute med båten hade vi vart!

Saknar Robin, som är tillbaka på Ringhals efter helgen. Men jag försöker tänka på att tiden går fort, och att jag dessutom skall lägga all kraft på skolan. Om två veckor har jag slutprov och jag är nu supernervös, redan. Hoppas det går bra, vill så gärna ha VG. Vet att jag kan, och mer där till, men på proven blockerar jag mig, haha... Så himla dumt. Men jag skall göra mitt bästa.

Nu skall jag laga lite pasta, med hemgjord sweetchili på gräddfil och avokado. Är jättehungrig, det är så svårt att ta sig samman och laga något när man bara är själv. Får bli bättre på det!

Jo, förresten. Fick en übersöt klänning av min älskling när han kom hem på midsommarafton, som jag blev jätteglad för. Tänkte ha den på någon grilltillställning i sommar, då passar den perfekt med ett glas rosé, i väntan på grillen. Mys!
Var även och handlade lite kläder på rea idag, blev en jättesöt body och ett par jeansleggins. Lägger ev upp bilder senare, nu kurrar magen!

Inga kommentarer: