13 juni 2009

Trött och längtar efter sängen

Har kommit hem från mamma nu där jag varit under eftermiddagen, slappat lite, kollat på tv och ätit middag. Har också varit nere vid båten och börjat ösa den på vatten, men efter 4 "ös" sprack karet och jag gick hem. Imorgon är jag förhoppningsvis mer utvilad och känner mig redo för sådana grejer som att ösa båten - det var jag inte idag.

Och käraste älskling, om du läser detta... Du har lagt båten på fel plats så det är bara att börja lägga om tampar och flytta båten imorgonbitti. Jättekul.

Jag har passat på att handla lite nu när jag ändå åkte hem med syrran. Ibland känns det som man betalar hur mycket som helst för absolut ingenting (en vanlig känsla på Hemköp Särö/Kullavik), men idag var det verkligen tvärt om...
Jag köpte filmjölk, zucchini, spenat, tikka masala, 2 yoghurtar stora, nötter, en päronsoda, 2 måltidsdryck och kaffe tror jag, och för detta fick jag betala 116 kronor. Kändes konstigt, man kan alltid hoppas att de hade räknat fel. Rätt åt surmuppen i kassan som knappt orkar svara när man säger hej :)

Imorgon blir det till att börja greja här hemma, när Robin är borta blir man lätt apatisk och tycker inte det känns så lockande att städa. Jag skall också hämta cykeln i Kullavik och åka och ösa båten. Hinner jag så pluggar jag lite också, skulle vara på sin plats. Nu skall jag äta nötter och kolla på tv under mitt duntäcke.

xxx, luutra

Inga kommentarer: