22 juni 2009

Ensamhetsångest (och lite hungersnöd)

Jag har seriöst fullständig panik. Robin har åkt till Ringhals igen - men värst av allt. Ävem dom människorna som aldrig i hela ditt liv skall lämna dig, även dom har packat väskorna och stuckit. Mina föräldrar. OCH JAG SKULLE JU PLUGGA RELIGION MAMMA.
Så nu sitter jag här helt ensam, och stirrar i mina papper. Men jag har skjutit det på framtiden, och bestämt mig för att idag är det båtväder, och imorgon är det pluggväder. Jag skall satsa allt på att skriva mitt lilla specialarbete, och ta de sista 3 frågorna på inlämningen när mamma är hemma. Så får det bli. Jag skall då läsa Lukasevangeliet kapitel 15, svara på vad som tilltalar mig med kristendom, islam och judendom, samt beskriva hur begreppet synd skiljer sig i dessa religioner.

Kom precis från jobbet, där det varit en ganska tuff där med mycket som hänt. Men jag är nöjd med min lilla nya moppe som jag tuffar fram på. Den går som en klocka, och enda nackdelen med den är det att den är för hög för mig, och att sadeln måste sänkas. Jag nåt knappt ner :( Men det får Robin ta när han kommer hem, på min agenda finns enbart punkten "byta glödlampa i garderoben". Det kan gott räcka, med alla mina studier.

Ikväll skall jag som sagt åka lite båt, och det kan ju alltid vara kul och se hur det går. Förmodligen med att vi går på grund, alternativt kappsejsa. Spännande. Tänkte ta och plocka lite här hemma, dammsuga käket och slänga in lite tvätt. Sedan skall jag väl titta på någon av uppgifterna, och sen får vi se. Sophia skulle komma om ett par timmar.

xxx luutra

ps) Jo, det var ju det ;) På Linnéterrassen i lördags satt vi och kollade på menyn, och fastnade i diskusionen om "handskalade räkor" skulle vara färska, eller om dom faktiskt var frysta med skal. Vi tänkte att färska måste vara jättedyrt att köpa in, och vi blev så nyfikna att vi haffade en servitris, och frågade. Svaret blev:
"Nejdå, det är sådana i burk, inlagda i lake". Tystnad kring bordet... "Så du menar att ingen har skalat dom...? Är inte det lite fult att skriva handskalade räkor då?"
Här blev svaret (håll i er): "Men någon har ju skalat dom!"
Varpå hon vände på klacken och gick. Haha.... Gissa om vi blev paffa... Jag lovar att fråga på nästa returang där det står så, för att se om alla resturanger är så fula. Snacka om falsk marknadsföring :D

Inga kommentarer: