7 juni 2009

Tidningsbuntar, olivmortadella & leénde ögon

Ligger begravd i min underbara säng under duntäcket, dricker limesaft och bloggar. Gnager då och då på min olivmortadella-smörgås, kastar ett öga på TV'n och njuter av livet. Jag ÄLSKAR söndagar.

Kvällen igår var väldigt trevlig. Robin ville absolut gå och se Terminator, men där gick min gräns. Han fick med mig på Transformers, och okej. Jag var bitvis road, det var ju trots allt lite fräcka bilar i den. Men stumma robaotar som skall utplåna mänskligheten i 2 och en halv timme? Tack, men nej tack. Där går gränsen ör vad jag klarar av.
Så Robin fick snällt ringa sin bror och gå med honom istället. Själv åkte jag till min lillasyster, där vi gjorde oss i ordning och sedan gick ut. Först Ritz, där både en Manhattan och en Strawberry Daiguari (stav) slank ner, mycket trevligt! Sedan vidare till utererveringen på Storan, det börjar bli en favorit! Ser fram emot fler kvällar där i sommar, men gärna med lite mer värme och kortare klänningar! ;) Musiken och drinkarna är jättebra, samt en riktigt schysst mix av folket. Skönt att det är 23 också, även om dom inte ens frågade om legitimation på varken mig eller syrran igår. Och så är det väl lite, tjejer har aldrig problem med det där, så länge dom är söta och inte för fulla.

Sedan kom min älskade tålmodiga Robin, som säker satt och väntade på mig och Sophia vid bordet med en Loka, både en och kanske till och med två timmar. Du är för snäll, älskling!
Inte nog med detta, he bought me chiliburger on the way home ;) Det är kärlek.







Idag skall jag bara njuta av varende ögonblick, kolla på film och mysa med Robin, ta till vara på varenda sekund jag har med honom. Imorgonbitti åker han tillbaka till Ringhals, och då ses vi inte på 11 dagar. Det är det längsta jag någonsina varit utan honom, och det längsta jag nånsin varit själv. Det är prövningarnas tider, flickor. Det kommer säkert gå bra, och imorgon kanske moppen är färdig. Skall bli skönt att kunna ta sig, och inte vara beroende av alla aldra. hatar verkligen det.

Imorgon skall jag som sagt gråta en skvätt, för att sedan torka tårarna och sätta mig och börja på mitt secialarbete. Har fortfarande inte bestämt mig för vilken religiös grupp jag skall skriva om... Läste på internet att det fanns en sekt vid tiden för nära Halebop skulle passera jorden, någon form av kristen new age-grupp som trodde på aliens och hette Heavens Gate. Dom här tomtarna trodde på fullaste allvar att det bakom kometen dolde sig någon form av rymdskepp, och fråga mig inte varför, men när kometen passerade jorden tog de kollektivt självmord - allihop.
(Och så gick det till på den tiden)

Nej, nu skall jag fortsätta bläddra i mina Allt om Mat-tidningar för inspiration för middagen ikväll, tänkte satsa på något frächt lite lättare (chiliburgare har en tenend att bilda bilringar på magen), men någon enkel chokladdessert efteråt. Mumma!

Puss! luutra

(Och du, jag är inte sammma människa längre, även om du är det. Det blir bara tydligare för var gång vi ses, och det är svårt att blunda för det. Kanske för svårt?)

Inga kommentarer: