14 juni 2009

sön förm.

Härligt utvilad och redo för en ny dag, har tillbringat 13 timmar i sängen och känner att det behövdes :) Ute skiner solen, men det är väl tveksamt om hur varmt det är ute.
Jaja, det regnar inte i alla fall.
Inatt hade jag världens hemskaste dröm. Jag drömde att jag och Robin skulle gifta oss, och detta skulle vi minsann gör dagen därpå. Jättelyckat, verkligen. Jag kom ihåg att jag stod och gjorde håret på dagen för bröllopet, och slogs av tanken, "Men vad skall jag ha på mig?!". Så såg hela drömmen ut, ungefär. Prästen ringde vi samma morgon, och han kunde! Tur i oturen.

Nu skall jag börja röja lite här hemma, jag måste ta och skärpa till mig lite på det planet. Inte stöka bara för att Robin inte är hemma, Julia. Disken måste diskas ändå.
Sedan tänkte jag kolla med Carro om hon ville åka ut med båten med mig, även om man inte kan bada så kanske man kan sola lite och äta lite mat. Min snälla underbara pappa ringde mig igår kväll, och berättade att båten var både öst och flyttad, så nu behöver jag inte göra det. Du är för snäll, pappa!

Öppet brev till Honey.

Hej älskling! Saknar, tänker på dig hela tiden. Som vanligt. Jag hoppas att din första natt på Ringhals gick bra, även om den måste varit lång. Det är ju inte som att jobba natt på Bukärrsgården direkt ;)
Här hemma är allt lugnt, katterna har det bra men saknar dig säkert. Dom ligger i din säng, varje natt, haha..
Nu i veckan jobbar jag 5 dagar, måndag dag, tisdag kväll, och sedan torsdag och fredag kväll, och sist lördag dag. om du undrade, älskade.
Vi ses kanske på fredag dag, även om jag inte är dödsförtjust i tanken att du skall köra E6:an hem efter nattpass på jobbet. Du vet att fler trafikolyckor sker på grund av trötthet än alkohol? Inte bra, honey. Kanske bättre om du sover istället, så ses vi fredagskväll när jag kommer ifrån jobbet. Men jag förstår att du vill krypa ner i din egna säng.
Nu när helgen har gått känns det nästan som vi är nära målet, trots att jag vet att det inte är så. Haha, tänk att jag har så svårt för att vara ifrån dig!
Hoppas det gr bra med ditt deffande och dina matlådor där nere, jag åt lasagnen här om dagen och den var jättegod. Du är duktig på lasagne!
Älskar dig, och ring gärna när du ser detta.

Tänker på dig hela tiden, Julia

Inga kommentarer: